Tisdag, Charlie gör succé

Igår gick Charlie upp på scenen ca 15.45.

Charlie Caper har ju redan omskrivits mycket och fått mycket beröm, så ni vet nog att alla gillade honom. Just nu är det en skön känsla att sitta här och veta att ALLA svenska akter var så bra. Jag känner inte att man kan räkna bort någon ännu.

Hans akt var en kombination av hans första och andra uppträdande i talang, med en del nyheter, där åtminstone jag vid ett tillfälle rös till, eftersom jag trodde det var en miss - vilket det inte var.

Jag bör nämna också att under dagen innan så råkade Sue Ann Webster (Det är hon som skriver mest utförligt om ALLA akter och brukar publicera sin rapport ca en vecka efter FISM, jag tror det är på www.magicunlimited.typepad.com/
men är inte säker eftersom vi inte kommer åt den bloggen härifrån)
Nåja, HON var publikassistent i många akter och råkade ut för the electric chair inte mindre än två gånger. Så hon var tveksam att ställa upp för Charlie, men efter lite övertalning så fick i alla fall Charlie tillfälle att använda ett färskt skämt när han erbjöd henne att sitta ner på stolen. Han tog upp en sladd med lös kontakt som satt fast i stolen och sa - var inte orolig, jag hittade ingen förlängningssladd... Stora skratt från publiken.

Det fanns ett par små missar i hans akt men det var verkligen inget som jag tror renderar något större poängavdrag. Vid exakt lika poäng så kanske det kan ha en betydelse, men jag har heller inte sett några andra helt felfria akter så de bör också ha samma avdrag på sina poäng.

Han fick kraftiga applåder och tillrop genom hela akten och många av  den bakre halvan av auditoriet gav också en stående ovation då han gick av.

Jag gick runt med Charlie igår kväll på centret och han blev konstant hejdad av folk som ville ta sitt kort tillsammans med honom.

Gemensamt för alla tre svenska akter var att de skulle fungerat bra även utan storbildsprojicering, vilket verkligen inte kan sägas om alla akter.

Med vänlig hälsning
Anders Moden


Kommentarer
Postat av: Stefan

Kul! Jag har läst om hans uppträdande på flertalet amerikanska bloggar och det verkar som om han stod ut från vad som mest verkade trist och oengagerat i den klassen. Jag håller tummarna!

2009-07-30 @ 09:30:11
URL: http://www.stefaneriksson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0